Як стало відомо Tractorist.ua, відомий японський бренд Yanmar, що спеціалізується на виробництві дизельних моторів, мотопомп, генераторів та с/г обладнання, презентував відразу два модельні ряди електротракторів на напівавтоматичному управлінні. Про те, як штучний інтелект працюватиме у польових умовах – далі у статті.
«Розумний» трактор японською - що вміє?
Конструктори компанії Yanmar подбали про різноманітність можливостей для своїх майбутніх клієнтів і створили два принципово відмінні по функціоналу типу колісні агрегати.
Найбільш модернізована лінійка – Robot Tractors – оснащена роботизованою системою навігації під назвою Information and Communications Technologies (ICT). Це означає, що не оператор, а штучний розум та ПЗ трактора вирішують на місці такі завдання, як глибина оранки, аналіз ґрунту та вибір оптимального виду ґрунтообробки, та коригують робочі процеси.
Крім того, за допомогою вбудованого GPS-навігатора трактор-робот ніколи не зіб'ється зі шляху.
Друга машина - Auto Tractors - є гібридним механізмом, що поєднує ручну навігацію і комп'ютеризовану панель управління. Обслуговування трактора проводиться кваліфікованим оператором дистанційно чи безпосередньо..
Далекотривалі перспективи
Випуск першої партії гібридних тракторів очікується вже 1 жовтня цього року. У Японії, країні, де попит на роботів особливо високий через стрімке старіння населення, розробники планують реалізувати 100 машин наступного року.
Стартова ціна автономного агрегату – $109 – 139 тис., а трактори на напівавтоматі – $96 – 126 тис.