
Особливості водяного охолодження у тракторах
Більшість двигунів сучасних тракторів оснащені рідинною системою охолодження. Вона відводить тепло від нагрітих деталей з допомогою потоку рідини. Механізм підтримує оптимальну температуру та відрізняється низьким рівнем шуму.
Ключова перевага водяного варіанта - інтенсивне відведення тепла, яке дозволяє знизити прямий вплив високої температури на деталі. Поршні встановлюються з меншим зазором, що зменшує витрату олії.
Складові частини системи
Водяний тип охолодження в тракторах зазвичай включає такі деталі:
- Радіатор охолоджувальної рідини;
- Масляний радіатор;
- Опалювальний теплообмінник;
- Радіаторний вентилятор;
- Відцентрова помпа;
- Розширювальний бак;
- Термостат.
Насос забезпечує постійну циркуляцію холодоагенту. Така помпа може мати шестеренний або ремінний привід залежно від виробника системи.
Тракторні рідинні системи охолодження бувають: термосифонні та примусові. Перша вже практично не застосовується у чистому вигляді. Виняток становлять деякі трактори «Білорусь». Примусовий варіант складніше термосифонного, а й надійніше.
У разі використання водяної системи стабільний тепловий режим забезпечений. Температура не змінюється навіть при різкій зміні навантаження двигуна.