І тут немає різниці, на чому ви ведете господарство – на тракторі, мототракторі чи мотоблоці. Ущільнення підплужних шарів може статися і на кількох сотках. Тоді і виникає необхідність знизити механічне навантаження на ґрунт.
Де і навіщо це ще потрібно?
- Для щадної обробки ґрунтів, схильних до вітрової та водної ерозії;
- Для рівномірного пересування землею вологістю понад 20%;
- На торфовищах, супесях і всіх типах ґрунту, що не підлягають глибокому оранку;
- Щоб збільшити тягу агрегату при зниженні швидкості руху.
Що підказує досвід?
Серед основних способів зниження питомого тиску на верхній шар аграрії називають такі:
-
Зменшити тиск повітря у самих шинах.
Важливо перевіряти цей показник до та під час роботи на полі.
Загальні рекомендації: збільшуємо швидкість – збільшуємо тиск у покришках, знижуємо оберти – зменшуємо показник. Під час руху по твердому покриттю шини повинні бути максимально пружними, в м'якому ґрунті - більш податливими.
-
Поставити здвоєні колеса.
Тут арифметика проста: що більше площа зіткнення із землею, то краще зчеплення і менше навантаження. Але майте на увазі: додаткові колеса краще встановлювати тільки на передній або задній осі. Так ви досягнете оптимальної розважування.
-
Використовувати ширшу гуму.
-
Замінити колісну базу гусеничного.
Мабуть, цей спосіб – найкардинальніший. Гусениці дійсно перевершують колеса прохідності на складних ділянках, крутих підйомах і спусках, створюють більш рівномірне навантаження. Однак такий хід має серйозні мінуси: велика витрата палива і дуже маленька швидкість. Якщо вам все одно сподобався цей метод, ви можете додатково придбати знімні гусеничні проставки.