Проблема - у неправильному передатному відношенні КПП чи невмінні правильно перемикати швидкості. Як результат - висока витрата палива, мінімальна тяга та неякісна оранка.
Як вирішити проблему?
Необхідно збільшити момент, що крутить, і знизити вихідну швидкість. З цими завданнями впорається ходозменшувач на мотоблок. Виготовити цей пристрій в домашніх умовах - завдання важке, але здійсненне.
Як влаштований реверс-редуктор?
Знижувальний редуктор - елемент трансмісії, що тісно пов'язаний з диференціалом і ВОМ. Незалежно від типу конструкції основні вузли агрегату завжди однакові.
- Провідні елементи;
- Ведені;
- Деталі кріплення та управління.
На дизельний мотоблок з конденсатором зазвичай встановлюють довговічніший шестерний або ланцюговий редуктор. Останній зробити вдома легше.
Матеріали
Вираховуємо передатне число шестерень, кількість оборотів і необхідну потужність, розміри і вагу виробу, відстань між приводним валом і віссю коліс. Обов'язково робимо креслення з урахуванням одержаних розрахунків.
Можна виточити деталі понижуючого редуктора самостійно, але надійніше купити готові. Або зняти ходозменшувач зі старого мотоцикла.
Нам знадобляться:
-
Готовий корпус чи лист стали товщиною 5 мм;
-
Два фланцеві підшипники циліндричної форми;
-
Обрізання порожнистої труби з діаметром, рівним розміру підшипника;
-
Кріпильна фурнітура корпусу;
-
Зірочки. Передатне відношення на провідних шестернях має бути меншим, ніж на ведених;
-
Роторний та ведений вали з якісної сталі; Ланцюг приводу; Лінійка та штангенциркуль;
-
Інструменти: токарний верстат, свердло, лещата, зварювальний апарат, молоток, болгарка.
Хід роботи
-
Розмічаємо та виточуємо зі сталі корпус зі знімною кришкою та виїмками для підшипників. Покриваємо його фарбою.
-
Монтуємо обрізки труби за допомогою підшипників, встановлених впритул.
-
У виточених під корпус валах фрезеруються отвори для шестерень.
-
Фінальна збірка: встановлюємо зірочки на вали, натягуємо між ними ланцюг та закриваємо кришкою редуктора.